Laatste alarmering: |
|
WOENSDAG 26|02
Maximumsnelheid omlaag, ook voor hulpdiensten
Dit kan mensenlevens kosten
NEDERLAND - Op 16 maart daalt de maximum snelheid op snelwegen overdag naar 100 km/u gaat. Hiermee daalt ook de maximum snelheid voor hulpdiensten. Die ligt met zwaailicht en sirene namelijk op 40 km/u boven de limiet voor het andere verkeer.
Nu mogen hulpdiensten nog maximaal 170 km/u rijden. Dit gebeurt niet vaak maar bij een reanimatie telt elke seconde.
Wat is jouw mening? Doe mee aan onze poll op de voorpagina.
Reacties
Ik ben niet mee eens. Volgens mij deze regels belachelijk in Europa. Als iemand komt uit Duitsland dan beginnen rare snelheid..
26-02-20 20:06
Score: 22
Natuurlijk mogen zij harder. Elke seconde telt!! Respect voor de hulpdiensten. Als je ze zelf nodig hebt hoop je ook snel verplaatst te kunnen worden naar een plek met goede medische verzorging.
26-02-20 20:32
Score: 164
Dit is niet serieus toch, snelheid voor hulpverleners omlaag ook bij spoed..??
Dan hoop ik voor de persoon die dit heeft verzonnen dat hij of een familie lid geen gebruik hoeft te maken van een of andere hulpdiensten..
WAT EEN MAFKETELS..????????????
Dan hoop ik voor de persoon die dit heeft verzonnen dat hij of een familie lid geen gebruik hoeft te maken van een of andere hulpdiensten..
WAT EEN MAFKETELS..????????????
26-02-20 20:40
Score: 71
Absurd dat hulpdiensten met sirene dan overdag maximaal 140 km per uur mogen. Als je zelf hulp nodig hebt wil je ook dat ze er snel zijn. Zal je reanimatie maar zijn dat ze hierdoor te laat komen.
26-02-20 20:55
Score: 50
Je zou bijna denken dat ze nu al 1 april onzin verzinnen.
Waar gaan we heen in dit land.
Waar gaan we heen in dit land.
26-02-20 21:03
Score: 27
Tuurlijk moeten die gewoon de maximum van wat het nu is kunnen blijven rijden.
Ik denk dat iedereen die daar een dierbare in de ambulance heeft liggen of zelfs zelf er in moeten liggen het belangrijk zal vinden dat je z.s.m. vervoerd kan worden.
Ik denk dat iedereen die daar een dierbare in de ambulance heeft liggen of zelfs zelf er in moeten liggen het belangrijk zal vinden dat je z.s.m. vervoerd kan worden.
26-02-20 21:18
Score: 30
Dit is zo onzin de hulpdiensten zijn om mensen te helpen dus hun moeten snel te plaatsen zijn en als ze langzamer moeten rijden dan gaan er sneller mensen dood
26-02-20 21:28
Score: 15
Hulpdiensten moeten hard kunnen rijden bij oproepen met hoge urgentie.
Ze zijn heel goed opgeleid en kunnen daarom ook goed de gevaarzetting per situatie inschatten.
Ze zijn heel goed opgeleid en kunnen daarom ook goed de gevaarzetting per situatie inschatten.
26-02-20 21:41
Score: 26
Zijn ze gek geworden ieder seconde telt voor de hulpverleners tuurlijk mogen ze harder waar nodig is!!
26-02-20 21:44
Score: 24
Nederland en Europa zijn nu echt van het lotje gestikt schande echt tijd voor een exit
26-02-20 21:46
Score: 8
Natuurlijk moeten hulpdiensten sneller kunnen rijden. Het kan levens redden . Ik vind trouwens ook dat verloskundigen die mogelijkheid moeten hebben . Ook daar kan elke seconde tellen .
26-02-20 21:54
Score: 21
Natuurlijk moeten hulpdiensten uitgesloten worden van deze maatregel. Als hun aanwezigheid met spoed vereist is en iedere seconde telt kan dat het verschil tussen leven en dood uitmaken. Welke malloot heeft dit in vredesnaam verzonnen?
26-02-20 22:16
Score: 23
de hulpdiensten moeten zo snel mogelijk naar de plaats waar hulp nodig is.
Echter wel met geluid en licht
Echter wel met geluid en licht
26-02-20 22:21
Score: 16
Hulpdiensten moeten zo hard kunnen rijden als kan zonder zichzelf en anderen in gevaar te brengen. Dus midden in de nacht zouden ze ook boven de 170 moeten kunnen rijden op de snelweg.
26-02-20 22:22
Score: 17
Hulpdiensten willen graag snel ter plaatse zijn dat is een feit. De maximum snelheid is 40 plus en is in principe genoeg en ook best hard ten opzichte van ander verkeer om nog veilig te kunnen anticiperen. De hulpdiensten zijn veel meer geholpen met alerte weggebruikers om zich heen. Geef hulpdiensten de ruimte, stamp niet zomaar op de rem, duik niet met 60+ de berm in. Het zijn getrainde mensen die dergelijke voertuigen besturen en het verkeer proberen te lezen. Ze zoeken de vrije ruimte zoeken waar die door u als mede weggebruiker geboden wordt. Dus weg telefoons, iets meer spiegelen en ruimte bieden hebben de chauffeurs van dit soort voertuigen meer aan dan hard rijden. Het is een samenwerking tussen alle weggebruikers en gaat over het algemeen gezien steeds beter.
26-02-20 22:28
Score: 15
En zo gaat de belachelijke CO2 discussie en alle bizarre maatregelen die daarom zijn genomen toch nog mensenlevens kosten. Het is te gek voor woorden.
Natuurlijk mag hier GEEN beperking opzitten. Gas op die lolly en trappen met dat hok om levens te redden, brandjes te blussen e/o ‘boeven’ te vangen.
Natuurlijk mag hier GEEN beperking opzitten. Gas op die lolly en trappen met dat hok om levens te redden, brandjes te blussen e/o ‘boeven’ te vangen.
26-02-20 22:36
Score: 7
Ik ben er ook niet mee eens
Want de hulpdienst moeten gewoon op tijd zijn
Op de plek ,om wegens andere mensen tereden
Uit hun nood
En tehelpen
Want daar heb je wel hulpdiensten bij nodig .
Dus niet de snelheid gaan verminderen
Want we kunnen echt niet zonder de hulpdiensten
Denk daar maar eens over naar
Want de hulpdienst moeten gewoon op tijd zijn
Op de plek ,om wegens andere mensen tereden
Uit hun nood
En tehelpen
Want daar heb je wel hulpdiensten bij nodig .
Dus niet de snelheid gaan verminderen
Want we kunnen echt niet zonder de hulpdiensten
Denk daar maar eens over naar
26-02-20 22:40
Score: 4
Wie dit bedacht heeft, slaat de plank faliekant mis.
Deze persoon is compleet gestoord.
En vooral in de buiten wijken móeten de hulp diensten snel ter plaatsen zijn.
En maar zeiken daar in Den Haag.
Politie posten dicht, Brandweer kazernes met minder auto's, Ambulances die met een slachtoffer met hart valen nog maar 120 km mag rijden naar een ziekenhuis.
HULP Diensten rijd zo hard als het nodig is.met toeters en bellen en lampen en zo fel mogelijk.
Elk mensenleven is er één
Deze persoon is compleet gestoord.
En vooral in de buiten wijken móeten de hulp diensten snel ter plaatsen zijn.
En maar zeiken daar in Den Haag.
Politie posten dicht, Brandweer kazernes met minder auto's, Ambulances die met een slachtoffer met hart valen nog maar 120 km mag rijden naar een ziekenhuis.
HULP Diensten rijd zo hard als het nodig is.met toeters en bellen en lampen en zo fel mogelijk.
Elk mensenleven is er één
26-02-20 22:59
Score: 13
We praten er wel weer over als er een familie lid van de regering hulp nodig heeft en dan de hulp te laat komt ivm snelheid.
27-02-20 03:01
Score: 3
Nee, ik vind van niet hulpdiensten moeten snel ter plaatse kunnen komen. Ben zelf paar keer afgevoerd met ambulance en ben blij dat die er snel was en ik er zo snel in het ziekenhuis was
27-02-20 08:33
Score: 3
Ik vind het totaal niet kunnen.
Europese regels bla bla bla, ik Duitsland mag je nog steeds racen!
Hier gaan doden door vallen, ik ben een Nederlandse. Maar er is geen Nederlandse wetgeving meer want alles moet via Europese regels!
Maar ik snap nog steeds niet waarom bij ons de maximumsnelheid omlaag moet een je in Duitsland gewoon mag blijven racen!
Europese regels bla bla bla, ik Duitsland mag je nog steeds racen!
Hier gaan doden door vallen, ik ben een Nederlandse. Maar er is geen Nederlandse wetgeving meer want alles moet via Europese regels!
Maar ik snap nog steeds niet waarom bij ons de maximumsnelheid omlaag moet een je in Duitsland gewoon mag blijven racen!
27-02-20 09:03
Score: -1
Dit klopt helaas. Max 40 harder dan geldende snelheid. Dit geldt dus ook voor lege wegen. Politie mag in uitzonderlijke gevallen afwijken, maar daar hoort een kinder reanimatie of overval officieel niet bij. Gelukkig word er wel een professionele afweging gemaakt, maar bij een aanrijding is de hulpverlener achter het stuur de sjaak.
27-02-20 10:47
Score: 2
Den Haag is gek geworden met deze stomme regels. Ze moeten een inrichting maken van Den Haag
27-02-20 11:00
Score: 2
Dit gaat levens kosten, snappen ze dat dan zelf niet!? Het is sowieso gestoord dat de maximumsnelheid omlaag gaat. Maar dit!?
27-02-20 11:10
Score: 0
Waarom 100.
Het enige land waar zoveel file en schommelingen van snelheid is en vervuiling.
Gewoon 130 is minder tijd aan vervuiling en minder ongelukken als het verkeer maar weg kan.
Nu met deze schommelingen komen er steeds meer ongelukken en file,s.
Kijk maar naar Duitsland.
Het enige land waar zoveel file en schommelingen van snelheid is en vervuiling.
Gewoon 130 is minder tijd aan vervuiling en minder ongelukken als het verkeer maar weg kan.
Nu met deze schommelingen komen er steeds meer ongelukken en file,s.
Kijk maar naar Duitsland.
27-02-20 11:48
Score: 3
Natuurlijk moeten hulpdiensten uitgesloten worden van deze maatregel. Als hun aanwezigheid met spoed vereist is en iedere seconde telt kan dat het verschil tussen leven en dood uitmaken. Welke malloot heeft dit in vredesnaam verzonnen?
27-02-20 12:39
Score: 2
Belachelijk elke seconde telt, zo snel als verantwoord is erheen rijden.!!!!!!
27-02-20 12:55
Score: 3
Van de zotte, moet je ook nog eraan denken aan stikstof/ CO2 uitstoot als er een leven in gevaar is????? (Nederland is het enige land in de wereld die van die idiote regeltjes invoert.)
27-02-20 16:28
Score: 2
Belachelijk. Iedere seconde telt. Maximaal haalbare veilige snelheid voor hulpverleners met licht en geluid aan.
27-02-20 17:13
Score: 2
Natuurlijk moeten hulpdiensten uitgesloten worden van deze maatregel. Als hun aanwezigheid met spoed vereist is en iedere seconde telt kan dat het verschil tussen leven en dood uitmaken. Welke malloot heeft dit in vredesnaam verzonnen?
27-02-20 20:36
Score: 2
Nou nou Den Haag maakt het met de dag gekker,zeker als het om spoed gaat ,helaas doen ze daar waar ze zin in hebben.maar dit slaat echt alles meer zeg ik niet!!!! KOM ALSTUBLIEFT TEGEN DIT SOORT DINGEN IN OP STAND !!!! Burgers van dit land word wakker !!!
27-02-20 22:27
Score: 3
Bijzonder.... lijkt mij dat ze zsm bij de patiënt moeten zijn, ze moeten zelfs binnen zoveel tijd bij de patiënt zijn, zou de reactie tijd dan ook langer worden? Wie is hierdoor de dupe? De patiënt.... erg triest, de hulpverleners hebben al zoveel te verwerken door gekken die geweld gebruiken tegen hun en nu worden ze weer tegenwerkt door een paar gekken die verzinnen dat ze niet te hard mogen rijden
27-02-20 22:59
Score: 4
Wat een bullshit deze regel. Je zal maar super snel hulp nodig hebben. Dan is de kans heel groot dat ze het dus niet redden omdat ze niet zo snel meer mogen rijden. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. En ook echt kwaad als deze onzin doorgaat.
Gr Simone.
Gr Simone.
28-02-20 13:18
Score: 3
Gewoon met beleid laten gassen als dat nodig is, het zal een geliefde maar zijn die hulp nodig heeft!
28-02-20 17:54
Score: 3
mijn reactie is , dat het een idioot idee is, en dat hulpdiensten ten alle tijden moeten kunnen hard rijden om iemands leven te redden, dat geldt voor ambulance, politie, brandweer, etc
29-02-20 20:58
Score: 1
Ik ben het niet eens met de verlaging van de maximum snelheid omdat de reden die ze willen aanpakken hier mee niet wordt opgelost.
Wel wil ik even duidelijk maken dat hulpverlenende de voertuigen onder de 3800kg zich aan die 40km moeten houden alleen de politie heeft nog wat extra vrijstellingen, alles zwaarder dan die 3800kg mag maar 20km harder.
Als we dan nog harder mogen gaan rijden wordt het verschil van snelheid te groot en kunnen we rijtechnisch niet meer in grijpen als het mogelijk fout gaat onderweg van en naar een incident.
Hierbij ook nog in het achterhoofd houdend dat als het fout gaat de chauffeur in kwestie zich mag gaan verantwoorden bij de rechter met alle gevolgen van dien.
Als we het over spoedritten gaan hebben is snelheid dus niet het allerbelangrijkste maar het vlot, soepel en veilig door kunnen rijden wel.
Hier worden wij dus ook voor opgeleid en moet ook elke 18 maanden een herhaal training volgen.
Wel wil ik even duidelijk maken dat hulpverlenende de voertuigen onder de 3800kg zich aan die 40km moeten houden alleen de politie heeft nog wat extra vrijstellingen, alles zwaarder dan die 3800kg mag maar 20km harder.
Als we dan nog harder mogen gaan rijden wordt het verschil van snelheid te groot en kunnen we rijtechnisch niet meer in grijpen als het mogelijk fout gaat onderweg van en naar een incident.
Hierbij ook nog in het achterhoofd houdend dat als het fout gaat de chauffeur in kwestie zich mag gaan verantwoorden bij de rechter met alle gevolgen van dien.
Als we het over spoedritten gaan hebben is snelheid dus niet het allerbelangrijkste maar het vlot, soepel en veilig door kunnen rijden wel.
Hier worden wij dus ook voor opgeleid en moet ook elke 18 maanden een herhaal training volgen.
29-02-20 23:11
Score: 1
Ik geloof niet dat hulpdiensten hun snelheid in de gaten houden als ze op weg zijn naar een spoed melding.
Alleen op autosnelwegen haal je die snelheid en wat houd je tegen om het gaspedaal in te drukken?
Alleen op autosnelwegen haal je die snelheid en wat houd je tegen om het gaspedaal in te drukken?
03-03-20 20:01
Score: 1
Hulpdiensten komen niet van de andere kant van het land. De hoeveelheid kilometers via de snelweg is toch wel beperkt, de meeste kilometers zullen ze provinciaal of in de bebouwde kom maken. Dus het tijdsverlies, is letterlijk inderdaad secondenwerk.
Meer dan 40 km verschil met het overig verkeer is op zich weer gevaarlijk en creeerd kans op nieuwe ongelukken, dat wil je ook weer vermijden.
Meer dan 40 km verschil met het overig verkeer is op zich weer gevaarlijk en creeerd kans op nieuwe ongelukken, dat wil je ook weer vermijden.
06-03-20 18:10
Score: 1